ארבעה משחקי בית מקוריים

ארבעה משחקי בית מקוריים

חופש! הילדים כבר משתגעים מרוב שעמום... אז במקום שוב ללכת לקניון או להוציא כסף על פעילות יקרה ונדושה, אפשר לשחק עם הילדים ביצירתיות וללא עלות. כדי של

ספא זוגי
איך חוסכים כסף עבור נופש בצפון אחרי הקורונה?
מדריך דילירי לברצלונה – 11 טיפים מעולים לברצלונה והסביבה

חופש! הילדים כבר משתגעים מרוב שעמום… אז במקום שוב ללכת לקניון או להוציא כסף על פעילות יקרה ונדושה, אפשר לשחק עם הילדים ביצירתיות וללא עלות. כדי שלא תשברו את הראש, ריכזנו עבורכם ארבעה פתרונות למשחקים מהנים ויצרתיים, שבין היתר גם עובדים על מוטוריקה עדינה וגסה, על רמת דיוק וסבלנות. וההנאה – מובטחת!

:)

אז איך בעצם עושים את זה? הכינו את המצרכים הבאים: איזולירבנד (סרט בידוד) צבעוני, מספריים, כדורים קטנים, קשים, חוט צמר (או חוט עבה כלשהו), קופסת קרטון גדולה, טושים והרבה מצב רוח טוב 

1. קליעה למטרה

טוויסט למשחק המוכר: מדביקים את האיזולירבנד על הרצפה בשלושה מעגלים (או מרובעים) כאשר המעגל הרחב יותר שווה נקודה אחת, המעגל האמצעי שתי נקודות והמעגל הפנימי שווה 3 נקודות. מגלגלים את הכדור במטרה שהוא יעצור בעיגול הפנימי ביותר.

שימו לב: לילדים קטנים יותר מציבים מטרה קלה יותר – שהכדור יעבור דרך העיגול הפנימי. לא חייבים לספור נקודות כמובן.

עיגול מעוצב.jpg 11

2. משחק הנשיפה

מדביקים על הרצפה רצועות איזולירבנד כמספר הילדים המשתתפים במשחק. מוודאים שהרצועות מקבילות אחת לשנייה עם מספיק רווח ביניהן (כדי שיהיה מקום לילדים לשבת) ולשים לב שהרצועות יסתיימו באותה נקודה. בהמשך, מציידים את הילדים בקשים וכדורים (אפשר להחליף את הכדורים בצמר גפן). מטרת המשחק היא לנשוף על הכדור לאורך הרצועה עד לסופה, ואילו  המנצח הוא הראשון שמגיע לסוף הרצועה.
אופציה נוספת, קלה יותר: במקום כמה רצועות איזולירבנד מקבילות, ניתן להדביק רצועה אחת מאוזנת המהווה את נקודת ההתחלה ורצועה שנייה המקבילה לה במרחק מה, המהווה את נקודת הסיום.

נשיפה מעוצב

3. פלונטר חוטים

בוחרים חדר מסויים שבמרכזו יש חלל וחפצים כבדים אליהם ניתן לקשור את החוטים. יש לקחת גליל של חוט עבה ולקשור מצד אחד של החדר לצד שני. לחזור על הפעולה לפחות עם שישה חוטים. מטרת המשחק: לעבור מצד אחד לצד השני, כל אחד בתורו, מבלי לגעת בחוטים כלל. ניתן לגוון ולהחליף כל פעם את הצדדים שיש לעבור ביניהם.

פלונטר

 

4. עיר מקרטון

פורסים קופסת קרטון על הרצפה כך שיתקבל משטח קרטון. מבקשים מהילדים שיביאו מכוניות צעצוע קטנות או בובות קטנות (כל אחד מה שמתאים לו). מסבירים להם שעכשיו אנחנו נצייר עיר וכל אחד מוזמן לצייר מה שהוא רוצה. למשל: בתים, גן משחקים, חנויות, כבישים וכו'. מדהים כמה זמן זה מעסיק את הילדים ובמגוון גילאים…

טיפ: אפשר להתפרע ולבנות בית בתלת ממד עם גלילי נייר טואלט שאוספים מראש, קופסאות נעליים וכו'.

עיר
.

COMMENTS

WORDPRESS: 0
DISQUS: 0